Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

Μέριασε μπάρα να… διαβώ....



«Φωτιά» στα μπατζάκια του Ρέππα και των εργολάβων βάζουν για μια ακόμα φορά χιλιάδες πολίτες σε όλη την Ελλάδα, που αρνούνται να πληρώσουν το αντίτιμο στους σταθμούς των διοδίων που...
εκμεταλλεύονται ιδιώτες. Το Πανελλαδικό Συντονιστικό των Επιτροπών Αγώνα κατά των Διοδίων «εγκαινιάζει» τη νέα χρονιά με κινητοποιήσεις σε όλους τους σταθμούς των διοδίων από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καλαμάτα, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο ότι οι πολίτες που συμμετέχουν στο κίνημα κατά των διοδίων είναι αποφασισμένοι να μην καταθέσουν τα «όπλα».

Το ραντεβού είναι αυτή την Κυριακή στις 3 το μεσημέρι σε όλους τους σταθμούς διοδίων που έχουν παραχωρηθεί στους εργολάβους και στόχος είναι για μια ακόμα φορά να ανοίξουν τις μπάρες και να μην πληρώσουν το αντίτιμο - «φωτιά», το οποίο, μάλιστα, αυξήθηκε για μια ακόμα φορά με την αυγή του νέου έτους από τις εταιρείες «Νέα Οδός» και «Κεντρική Οδός».



Το κίνημα κατά των διοδίων, που συνεχώς γιγαντώνεται, έχει φέρει σε πολύ δύσκολη θέση το υπουργείο Υποδομών, που δέχεται ισχυρές πιέσεις από τους εργολάβους, οι οποίοι δεν είναι διατεθειμένοι να χάσουν ούτε ένα ευρώ από τα έσοδά τους. Το υπουργείο Υποδομών, όμως, έχει τα χέρια του «δεμένα», αφού μετά την παραχώρηση του δρόμου στους ιδιώτες δεν έχει δικαίωμα παρέμβασης.

Οι εργολάβοι αλλά και οι αρμόδιες αρχές, που στην αρχή υποτίμησαν την αντίδραση των πολιτών, τώρα βρίσκονται σε αναμμένα κάρβουνα, αφού διαπιστώνουν ότι ούτε η αστυνομία μπορεί να παρέμβει, μια και η διαδικασία άρνησης πληρωμής των διοδίων δεν συνιστά παράβαση του ΚΟΚ, αλλά ούτε και η εφορία, αφού η άρνηση πληρωμής συνιστά διαφορά μεταξύ ιδιωτών!

Προκειμένου να αναχαιτιστεί το κύμα αντίδρασης των πολιτών, το υπουργείο Οικονομικών προσπαθεί να δελεάσει τους πολίτες και αποφάσισε το αντίτιμο των διοδίων για όσους χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό πάσο για τα διόδια να υπολογίζεται στο «κτίσιμο» του αφορολόγητου ποσού εισοδήματος. Έτσι οι εταιρείες που έχουν την εκμετάλλευση των διοδίων θα στέλνουν βεβαιώσεις ετήσιας δαπάνης διοδίων στους χρήστες των ιδιωτικών αυτοκινητόδρομων. Παράλληλα εξετάζονται και τρόποι προκειμένου η μη πληρωμή διοδίων σε ιδιωτικούς δρόμους να στοιχειοθετηθεί ως φορολογικό αδίκημα με τη λογική ότι το Δημόσιο χάνει έσοδα από τον ΦΠΑ.

Καταγγελίες

Οι επιτροπές πολιτών που έχουν συσταθεί σε όλες τις περιοχές της χώρας όπου υπάρχουν διόδια καταγγέλλουν από τη μεριά τους ότι εδώ και έναν χρόνο «η κυβέρνηση αναθεωρεί συμβάσεις που αφορούν τους εργαζόμενους και κεκτημένα 50 ετών, αλλά δεν αγγίζει τους μεγαλοεργολάβους και τις πολυεθνικές» και ζητούν να καταγγελθούν οι αποικιοκρατικές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τους εργολάβους.

Η κυβέρνηση, που εσχάτως σταμάτησε να υποτιμά το όλο και κλιμακούμενο κίνημα αντίστασης, εξετάζει το ενδεχόμενο να καταθέσει ίσως και μέσα στον Ιανουάριο τροπολογίες στις συμβάσεις παραχώρησης με στόχο να κοπάσει το κίνημα αντίστασης. Οι τροπολογίες αυτές μεταξύ άλλων προβλέπουν:

● Μείωση των τιμών των διοδίων, με παραίτηση του Δημοσίου από τις προβλεπόμενες εισπράξεις που ξεκινούν το 2014 και κλιμακώνονται έως το 90% στο τέλος του χρόνου παραχώρησης (2037).

● Περιορισμό των προβλεπόμενων σταθμών είσπραξης που είναι χωροθετημένοι ανά 50 χιλιόμετρα. Άμεση εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων, που θα διαμορφώσει πιο δίκαιη τιμολόγηση ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα.

Οι τροπολογίες, βέβαια, δεν αρκεί να περάσουν από τη Βουλή, αφού θα πρέπει να συμφωνήσει με τις αλλαγές και η άλλη πλευρά, δηλαδή οι εργολάβοι, αφού οι συμβάσεις παραχώρησης εγκρίθηκαν με νόμο από τη Βουλή και μάλιστα με ισχυρή πλειοψηφία.


Οδηγίες για το «άνοιγμα» των διοδίων


Η νέα πανελλαδική κινητοποίηση όλων των Επιτροπών κατά των Διοδίων έχει κεντρικό σύνθημα «Δεν πληρώνουμε διόδια, δεν πληρώνουμε την κρίση τους». Οι υπεύθυνοι του Πανελλαδικού Συντονιστικού έχουν εκδώσει οδηγίες και ενημερωτικό υλικό για όσους πρώτη φορά θα συμμετάσχουν στην κινητοποίηση προκειμένου να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν για να περάσουν τα διόδια χωρίς να πληρώσουν. Συγκεκριμένα αναφέρουν:

● Χαιρετάμε ευγενικά τον υπάλληλο, τον προσπερνάμε και σταματάμε το αυτοκίνητό μας μπροστά στην μπάρα. Δεν πιάνουμε κουβέντα με τους εργαζόμενους στα διόδια.

● Κατεβαίνουμε από το αυτοκίνητό μας.

● Σπρώχνουμε την μπάρα προς τα εμπρός και όχι προς τα πάνω.

● Η μπάρα πηγαίνει προς το πλάι και δεν παθαίνει καμία φθορά.

● Ακούγεται ένας ήχος σειρήνας που δεν του δίνουμε καμία σημασία.

● Μπαίνουμε στο αυτοκίνητό μας και συνεχίζουμε τον δρόμο μας.

Το Πανελλαδικό Συντονιστικό επισημαίνει ακόμα ότι κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει τη διέλευση χωρίς την πληρωμή του αντιτίμου των διοδίων, αφού μια τέτοια ενέργεια συνιστά παράνομη κατακράτηση.

Επισημαίνεται ότι οι Επιτροπές κατά των Διοδίων προτρέπουν τους πολίτες να μην πληρώνουν το αντίτιμο μόνο στους σταθμούς που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες και όχι σε εκείνους που βρίσκονται ακόμα στον έλεγχο του Δημοσίου και συγκεκριμένα στους σταθμούς των Μαλγάρων (Θεσσαλονίκη), του Πολύμυλου (Εγνατία Οδός - Κοζάνη) και του Ακτίου (Πρέβεζα).
ΠΗΓΗ।ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου