Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2011

Το νομικό πλαίσιο για τα φορτηγά Ι.Χ. των αγροτών – πωλητών λαϊκών αγορών χρειάζεται αναθεώρηση

Αναφορά προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας σχετικά με τα τέλη διοδίων των φορτηγών Ι.Χ. λαϊκών αγορών. Για την παρέμβασή του ο κ. Κόλλιας δήλωσε:
«Έπειτα από τη δημοσιοποίηση του αιτήματος των αγροτών – πωλητών λαϊκών αγορών και ιδιοκτητών φορτηγών Ι.Χ. κλειστού τύπου, θεώρησα υποχρέωσή μου να αναλάβω πρωτοβουλία και να θέσω υπ’ όψιν του αρμοδίου Υπουργού την υφιστάμενη αδικία. Διότι οφείλω να αναγνωρίσω ότι πράγματι πρόκειται περί αδικίας, όταν αυτά τα μικρού μεγέθους φορτηγά υπάγονται σε κατηγορία διοδίων που αρμόζει περισσότερο σε τριαξονικά παρά σε Ι.Χ. Έτσι όπως διαμορφώθηκαν οι κατηγορίες, τα μικρά φορτηγά που πηγαινοέρχονται στις λαϊκές πληρώνουν 7,90 ευρώ, δηλαδή 3,10 ευρώ λιγότερα από τις νταλίκες, αλλά 4,80 ευρώ περισσότερα από τα επιβατικά.
Το πρόβλημα βεβαίως πράγματι έχει τη ρίζα του στην αρχική σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη για την νέα Ε.Ο. Ελευσίνας – Τσακώνας και στην οποία γίνεται διάκριση μόνο ανάμεσα σε τέσσερις κατηγορίες οχημάτων, με αποτέλεσμα τα μικρά Ι.Χ. φορτηγά να κατατάσσονται σε μία κατηγορία υψηλότερη από τα επιβατικά. Θεωρώ ότι ο νομοθέτης στόχευε περισσότερο σε επαγγελματικά οχήματα και τροχόσπιτα ξένων κυρίως επισκεπτών που είναι πολλά, ιδιαίτερα στον δικό μας εθνικό άξονα, οφείλω όμως να αναγνωρίσω ότι επέφερε και αυτήν την πολύ σοβαρή παρενέργεια για τους αγρότες μας. Πρέπει όμως παράλληλα να επισημάνω ότι μέχρι τις ραγδαίες αυξήσεις των διοδίων αυτό δεν αποτελούσε ιδιαίτερο πρόβλημα, γι’ αυτό άλλωστε δεν είχε αναδειχθεί. Πιστεύω όμως ότι, ενόψει κρίσης, αυξήσεων και ανέχειας πρέπει να υπάρξει μία αναθεώρηση του νομικού πλαισίου.
Το αγροτικό εισόδημα δεν επαρκεί για να συντηρήσει τις οικογένειες, όπως συνέβαινε κάποτε. Τα περισσότερα αγροτικά νοικοκυριά περιλαμβάνουν πλέον άπορους συνταξιούχους και άνεργους νέους που περιμένουν και αυτοί να ζήσουν από το χωράφι. Το κόστος της μετακίνησης έχει διπλασιαστεί με την αύξηση της βενζίνης, η λαϊκή αγορά, με τις ρυθμίσεις για τον ΦΠΑ και τις ταμειακές, αφήνει ακόμα μικρότερα περιθώρια κέρδους για τους αγρότες. Πιστεύω λοιπόν ότι θα πρέπει να αναζητηθεί μία λύση στα πλαίσια των νομικών δυνατοτήτων, είτε με μία αναπροσαρμογή των κατηγοριών, είτε με εξαίρεση των Φ.Ι.Χ. λαϊκών αγορών από την τρίτη κατηγορία και την υπαγωγή τους στη δεύτερη, είτε ακόμη και με κάποιου είδους επιστροφή φόρου σε αποδείξεις από διόδια. Ο κύριος Υπουργός Υποδομών θα μπορούσε ίσως να επιδιώξει τη συνεργασία του Υπουργείου Οικονομίας επάνω σε αυτό το θέμα ή τη συναίνεση της αναδόχου εταιρίας, ώστε να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα, όχι μόνο στην Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών, αλλά και στους υπόλοιπους άξονες στους οποίους υπάρχει θέμα.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου