Κυριακή, 13 Φεβρουαρίου 2011

«Θα καταργήσουμε τους νόμους στον δρόμο...»

Οι πρωταγωνιστές του «Δεν πληρώνω» σηκώνουν τη σημαία της ανυπακοής και επιμένουν ότι θα συνεχίσουν τις διαμαρτυρίες τους


Ο κ. Β. Παπαδόπουλος (στο μέσον) μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής αγώνα κατά των διοδίων
Ο κ. Β. Παπαδόπουλος (στο μέσον) μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής αγώνα κατά των διοδίων
ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ μήνες, μετά τις αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης, των διοδίων και των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, χιλιάδες Ελληνες ήρθαν να προστεθούν σε ένα μικρό κίνημα που δεν πλήρωνε, με το οποίο ελάχιστοι ασχολούνταν πραγματικά. Πλέον αυτό το «ρεύμα» άρχισε να γιγαντώνεται και να λειτουργεί σαν μαγνήτης για ανθρώπους από όλες τις τάξεις και τις επαγγελματικές ομάδες. Μάλιστα η «ελκυστικότητα» του κινήματος έφτασε μέχρι και στους κατόχους πολυτελών ΙΧ, καθώς, όπως εξηγούν στελέχη κοινοπραξίας
που λειτουργεί μεγάλο έργο, «ήρθε ένας κύριος που οδηγούσε μια Μercedes και απαιτούσε από τους συναδέλφους να του ανοίξουν την μπάρα!».
Οι παραχωρησιούχοι των εθνικών οδικών αξόνων είναι οι πρώτοι που ήρθαν σε επαφή με το φαινόμενο. Στον οδικό άξονα ΑθήναΘεσσαλονίκη η αποφυγή πληρωμής διοδίων έχει φτάσει περίπου το 14% στα ΙΧ, ενώ στα φορτηγά φτάνει το 40%, όπως παραδέχονται στελέχη των εταιρειών. Στους υπόλοιπους συγχρηματοδοτούμενους άξονες η «διοδιοαποφυγή» είναι ακόμη μικρότερης τάξης, ενώ το φαινόμενο αρχίζει να εμφανίζεται και στον έναν και μοναδικό (προς στιγμήν) σταθμό διοδίων
της κρατικής Εγνατίας οδού, η διέλευση από την οποία ήταν μέχρι πρότινος δωρεάν, αλλά σποραδικά και στην Αττική οδό. Ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας προειδοποίησε τους οδηγούς να καταβάλλουν τα διόδια προκειμένου να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα, καθώς, όπως είπε, πλέον φωτογραφίζονται οι πινακίδες των αυτοκινήτων οι οδηγοί των οποίων δεν πληρώνουν. Μάλιστα τόνισε ότι εάν καταπέσουν τα έργα με υπαιτιότητα του Δημοσίου το κράτος θα κληθεί να καταβάλει 2,6 δισ. ευρώ, ενώ εάν καταρρεύσουν με ευθύνη των κοινοπραξιών πάλι θα πληρώσουμε 1,6 δισ. ευρώ! Τελικά, τι έπαθαν οι Ελληνες και δεν πληρώνουν;
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Οφθαλμίατρος, μέλος του Πανελλαδικού Συντονιστικού ενάντια στα διόδια
«Ακραίες οι εποχές, επομένως ακραίες οι αντιδράσεις»
Ελαβε το βάπτισμα του πυρός στον ακτιβισμό των διοδίων τον Οκτώβριο του 2009, όταν σήκωσε για πρώτη φορά τις μπάρες του σταθμού των Αφιδνών. Ο 59χρονος οφθαλμίατρος κ. Β. Παπαδόπουλος μιλά ως μέλος των κομμάτων της Αριστεράς, όμως διαβεβαιώνει ότι «ούτε υποψήφιος ήμουν ούτε ψήφισα». «Αν οι εκλογές άλλαζαν τα πράγματαθα ήταν παράνομες» σχολιάζει.

Φορά καφέ κοτλέ παντελόνι και ένα φλις μπλουζάκι και μιλάει διαρκώς στο κινητό του, άλλοτε με δημοσιογράφους και άλλοτε με άλλα μέλη του κινήματος. «Σε λίγες ημέρες θα κλείσω τα 59» λέει και επισημαίνει ότι το κίνημα στηρίζεται στο ότι « τα κοινωνικά αγαθά, όπως οι δρόμοι, η Υγεία και η Παιδεία, τα πληρώνουμε με τη φορολογία μας και δεν δίνουμε δεκάρα παραπάνω». «Τους δρόμους τους έχουμε χιλιοπληρώσει» λέει. Οπως σημειώνει, στο κίνημα συνυπάρχουν πολλές κοινωνικές ομάδες, όπως άνεργοι, εργαζόμενοι, ελεύθεροι επαγγελματίες κτλ. «Συγκεντρώνουμε όλα τα κοινωνικά στρώματα από διάφορους πολιτικούς χώρους- πλην ρατσιστών ή εθνικιστών. Το κίνημα είναι άμεσο και δημοκρατικό και λειτουργεί μέσα από συνελεύσεις, χωρίς προέδρους, γραμματείς και φαρισαίους» εξηγεί.

«Οι νόμοι δεν αποτελούν παρά την προσπάθεια της άρχουσας τάξης να επιβάλει τις αποφάσεις της. Οι κοινωνικά άδικοι νόμοι καταργούνται στην πράξη στους δρόμους» τονίζει, υιοθετώντας την παραδοσιακή επαναστατική ρητορική. «Σε ακραίες εποχές πρέπει να έχουμε ακραίες αντιδράσεις» απαντά και συμπληρώνει ότι «ούτως ή άλλως ο φορολογούμενος πληρώνει.Να πληρώσουν τώρα αυτοί που τα έκλεψαν και τα έφαγαν». «Εμείς λέμε ότι αυτά τα έργα μπορούν να γίνουν σωστάόταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι πάρουν τις τύχες τους στα χέρια τους» λέει . «Ο κ. Ρέππας θα δει. Ξεκινά πόλεμος! Το κίνημα έχει να κάνει με αυτά τα βαθύτατα πολιτικοποιημένα ζητήματα. Είναι γελασμένοι όσοι πιστεύουν ότι μπορούν να καταστείλουν ένα κίνημα που αντιμετωπίζει κοινωνικές ανάγκες. Γιατί το “δεν πληρώνω” σημαίνει “δεν έχω να πληρώσω”» συνεχίζει. Σχετικά με τους οδηγούς Μercedes που περνούν από τα διόδια χωρίς να πληρώνουν, δηλώνει ότι «κανονικά όλοι θα έπρεπε να οδηγούν Μercedes, δηλαδή καλά και ασφαλή αυτοκίνητα». «Αυτόόμωςθα έρθει με κοινωνικοποίηση του πλούτου κάτω από λαϊκό έλεγχο» συμπληρώνει.

«Θα πάμε τον νόμο στο ΣτΕ και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Είναι παράνομο και παράλογο να παρεμβαίνει το κράτος για να προασπίσει συμφέροντα ιδιωτικών εταιρειών. Ας έρθει να βοηθήσει με την ίδια ευαισθησία τους ανθρώπουςπου τους έχουν καταληστεύσει οι τράπεζες» λέει. Ο κ. Παπαδόπουλος σημειώνει ότι η απάντηση στην κυβέρνηση θα έρθει το απόγευμα της 1ης Μαρτίου, όταν και το κίνημα θα πραγματοποιήσει διαμαρτυρία έξω από το Κοινοβούλιο, «μπροστά από το κτίριο των τζαμπατζήδων», όπως το χαρακτηρίζει.

Το μέλος του συντονιστικού χαρακτηρίζει τους βουλευτές «τζαμπατζήδες», διότι «έχουν δωρεάν κουρείο, δεν πληρώνουν διόδια, έχουν ατέλειες σε εισιτήρια και τηλέφωνα και δεν πληρώνουν υπαλλήλους». Και αν εκπέσουν τα έργα, πώς θα τα πληρώσουμε; «Από τη φορολογία και τα πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας. Στάση πληρωμών αυτοί, στάση πληρωμών κι εμείς» επιμένει. Ερωτηθείς για το εάν κάποιος εξεταστεί στο ιατρείο του και δεν πληρώσει, απαντά: «Εάν δεν έχεις λεφτά, θα σε εξετάσω τζάμπα, αλλιώς να πας στο Ταμείο σου». «Εμείς λέμε: Ελεύθεροι δρόμοι για όλους. Να καταργήσουμε τις μπάρες του φόβου και της άγνοιας γιατί κάθε εξουσία με αυτές κυβερνά» καταλήγει.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου