Πράσινο φως σε πέντε σημαντικά νομοσχέδια άναψε το υπουργικό συμβούλιο. Ανάμεσά τους το σχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες που προβλέπει μετατάξεις και αύξηση εισιτηρίων.
Μετατάξεις και αύξηση εισιτηρίων στον ΟΑΣΑ
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που παρουσίασε ο υπουργός μεταφορών:
Ο ΟΑΣΑ μετεξελίσσεται σε μητροπολιτικό φορέα με περιοχή αρμοδιότητας την Περιφέρεια Αττικής, συγχωνεύονται οι εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου σε δύο φορείς, με άμεση συνέπεια τη μετάταξη περίπου 1.500 εργαζομένων.
Ριζικές αλλαγές στις συγκοινωνίες
Στις βασικές αρμοδιότητές του ΟΑΣΑ θα συγκαταλέγονται ο σχεδιασμός και η οργάνωση του συγκοινωνιακού έργου από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (επίγεια και υπόγεια) στην περιοχή αρμοδιότητάς του, καθώς και ο έλεγχος και η επίβλεψη των παρόχων συγκοινωνιακού έργου, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων με ειδική άδεια για μεταφορά Ατόμων με Αναπηρία.
Οι εταιρείες παροχής και εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου θα συγχωνευθούν προκειμένου να προκύψουν δύο φορείς:
* ένας για τα μέσα σταθερής τροχιάς (ΣΤΑΜΕ ή ΣΤΑΣΥ) ο οποίος θα στεγάσει τις ΑΜΕΛ ΑΕ, ΗΣΑΠ ΑΕ και ΤΡΑΜ ΑΕ
* και ένας για τα οδικά Μέσα Μεταφοράς (ΟΜΕ ή ΟΣΥ) τον οποίο θα αποτελούν η ΕΘΕΛ ΑΕ και ΗΛΠΑΠ ΑΕ.
Μοναδικός μέτοχος των δύο νέων φορέων θα είναι ο ΟΑΣΑ, ο οποίος ως αμιγώς κρατική επιχείρηση θα εγγυάται το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
Παράλληλα, προβλέπονται μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού των φορέων οι οποίες θα διενεργηθούν σε δύο στάδια:
* Το πρώτο στάδιο το οποίο θα πραγματοποιηθεί άμεσα, θα αφορά προσωπικό που απασχολείται ως βοηθητικό προσωπικό, ενώ χαρακτηρίζεται και αμείβεται ως παραγωγικό από τους φορείς, καθώς και του πλεονάζοντος διοικητικού προσωπικού.
* Το δεύτερο στάδιο των μετατάξεων θα προκύψει μετά τη συγχώνευση των εταιρειών και την εκπόνηση των νέων οργανογραμμάτων τους ως αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας που θα προκύψουν.
Οι μετατάξεις εκτιμάται ότι αφορούν 1.500 εργαζόμενους όλων των φορέων, ενώ ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησής τους τοποθετείται εντός του 2011.
Στόχος η αύξηση των εσόδων
Όσον αφορά στα σωρευμένα χρέη των φορέων, αυτά προβλέπεται να αναληφθούν από το Δημόσιο με τη μεταφορά στον κρατικό προϋπολογισμό του υφιστάμενου δανεισμού των εταιριών και το συμψηφισμό του με τις υπάρχουσες απαιτήσεις των εταιριών από δημόσιες υπηρεσίες και φορείς. Το Δημόσιο θα αναλάβει και το μελλοντικό επενδυτικό πρόγραμμα των φορέων.
Σύμφωνα επίσης με το επιχειρησιακό σχέδιο του ομίλου και των φορέων, τίθεται στόχος για αύξηση των εσόδων από μεταφορικό έργο μέσα στην επόμενη χρήση 2011 τουλάχιστον κατά 80 εκατ. ευρώ., τα οποία υπολογίζεται ότι θα προέλθουν από την αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής, καθώς και από την αντιμετώπιση του φαινομένου της εισιτηριοδιαφυγής.
Ειδικότερα όσον αφορά στην τιμολογιακή πολιτική, σχεδιάζεται η καθιέρωση διαφοροποιημένου εισιτηρίου ανάλογα με τις διαδρομές, αλλά και αύξηση της ονομαστικής αξίας όλων των τύπων κομίστρου και η επανεξέταση της ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου για όλες τις διαδρομές καθώς και της διάρκειας ισχύος του (η οποία σήμερα είναι 90 λεπτά).
Και... Ράμπο των εισητηρίων
Στο μέτωπο της εισιτηριοδιαφυγής, προβλέπεται η ενίσχυση των διενεργούμενων ελέγχων ακυρώσεων εισιτηρίων μέσω της σύστασης Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων το οποίο οργανικά θα υπάγεται στον ΟΑΣΑ, αλλά θα έχει την αρμοδιότητα διενέργειας ελέγχων σε όλα τα μέσα αστικών μεταφορών στην περιφέρεια Αττικής.
Η συνολική ωφέλεια που αναμένει το υπουργείο ότι θα επιτευχθεί μέσα από τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται στο ποσό των 244 εκατ. ευρώ περίπου, στο οποίο θα έχουν συμβάλει κατά 88 εκατ. ευρώ τα έσοδα και κατά 156 εκατ. ευρώ τα έξοδα.
Σε 155 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα ανέλθει το λειτουργικό έλλειμμα το 2011, για να αποκλιμακωθεί κατά 20% τα επόμενα έτη, ενώ σε ανάλογο ύψος αναμένεται να κυμανθούν και οι κρατικές επιδοτήσεις καλύπτοντας ένα μεγάλο μέρος του στόχου εξυγίανσης και περιορισμού του δημοσιονομικού κόστους των αστικών συγκοινωνιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου